seringgit dua ikat

11 September 2012

Betul ke?? USPR+PMR+SPM+STPM+U=Bukan penentu di mana kita akan bekerja??

"UPSR menentukan kamu pergi sekolah mana.
PMR menentukan aliran mana kamu akan ambil.
SPM menentukan institusi mana yang bakal menerima kamu.

Final exam setiap semester pula akan menentukan berapa lama kamu tersangkut di university... 
..dan hakikatnya,sekeping sijil tidak akan menentukan anda kerja di mana.."
-->Suri terbaca d facebook tadi..
Betul ke?? Bagi suri di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Kalau nak seribu daya, xnak seribu dalih. Dan yang penting, cita-cita dan azam yang tinggi adalah penentu kerjaya kita. 
Ingat!!-->Aim Higher Towards Excellent..^__^ 
 

Penyembuh Hati

 "heal ur wound by music"

Dengar lagu memang banyak fungsi terapinya yang tersendiri kan? Lagu main peranan dalam memanipulasikan hati + perasaan kita. Betul x?? Lagu pula ada banyak genre masing-masing. Rock, Jazz, Heavy, Raggae -->banyak lagi. Terpulang pada diri setiap pendengar lagu mana yang sesuai dengan jiwa masing-masing.

Selalunya kalau saya nak escape [xnak fikir banyak masalah] saya akan dengar lagu puas-puas sampai hati saya tenang.

Contohnya lau saya sedih / patah semangat saya suka dengar lagu ne --->

Fiona Fung : Proud of You
(jum hayati lirik lagu ne dulu)

Love in your eyes
Sitting silent by my side
Going on Holding hand
Walking through the nights

Hold me up Hold me tight
Lift me up to touch the sky
Teaching me to love with heart
Helping me open my mind

I can fly
I'm proud that I can fly
To give the best of mine
Till the end of the time

Believe me I can fly
I'm proud that I can fly
To give the best of mine
The heaven in the sky

Stars in the sky
Wishing once upon a time
Give me love Make me smile
Till the end of life

Hold me up Hold me tight
Lift me up to touch the sky
Teaching me to love with heart
Helping me open my mind

Can't you believe that you light up my way
No matter how that ease my path
I'll never lose my faith.

See me fly
I'm proud to fly up high
Show you the best of mine
Till the end of the time.

Nothing can stop me
Spread my wings so wide


^__^

sekarang hayati pula lagu ne k..:)


Segmen Bloglist Pilihan Cik Putri

Hari ni saya excited juga nak join satu lagi segmen. (lepas terpandang banner yang cute/cantik/jelita nih.. ^_^)

KLIK banner di bawah untuk join yer..:) 


Antara "copy and paste" hadiah / ganjaran yang bakal diperoleh :

"Ok lah, kali ni aku nak pilih 5 blog as bloglist kat sidebar aku. Jangka masa untuk blog tersebut menempel kat sidebar aku, bergantung kepada keadaan. 3 bloglist teratas akan ditentukan oleh Top Referral means makin banyak promote, makin tinggi referral dari korang, dan 2 lagi ditentukan oleh random picker. 3 bloglist teratas itu juga akan menerima sepasang contact lens setiap seorang" kata Cik Putri

Segmen tamat : 16 September 2012 / 11.59p.m

Segmen: Be My Follower by Didiey


KLIK Banner untuk JOIN sekali yer..



Segmen Tamat : 23 Oktober 2012

Follower Sekarang :  



Target Follower : 300 

Jom bersegmen sama-sama.. ngee..^__^

 

10 September 2012

New Zealand Versus Kundasang

Jum jamu mata dengan gamba-gamba kat bawah dulu. Nanti saya cerita,sabar yer sayang..:)
kita tengah tahan geli. huhu

ikan sini montel-montel suma

Kaki gunung Kinabalu

Cuci mata lagi..:)

berkabus masa ne..

Lembusss

banyak kan?? tempat pun cantik!

Dah tengok puas-puas?. Agak-agak kat mana?.. Oversea? New Zealand? BUKAN. Tu gamba semua dalam Malaysia lebih spesifik lagi di Sabah. Lau nak spesifik lagi di Kundasang..^__^

Cantik kan?.. Bagi yang belum pernah datang Sabah, jum pakat ramai-ramai ke Sabah. Banyak tempat menarik tau. Walaupun saya dari Sarawak, tapi saya akui Sabah memang banyak tempat yang menarik dan cantik..:)

Nak ke Kundasang xjauh, cuma lebih kurang 2jam gtu ja dari KK. Lau xda kenderaan sendiri, kereta sewa ada disediakan. 

Psstt..pasni saya nak jalan-jalan p pulau lak.. banyak ikan2 cantik,batu karang yang menawan n ikan duyung yang sedang tunggu saya.. hehe.. ^__^

Segmen Bloglist September by Priya


Jum join segmen bersama purple girl (blog dia purple2 gitu-->cute sangat tau)

KLIK BANNER DAN JOIN..^__^






Segmen Expired : 19 September 2012

Selamat Bersegmen. ^__^

Berjejak Kasih Dalam Segmen with KAJOL!!

Mula-mula join segmen sebab nak jenjalan cari blog/kenalan baru, so kumpul kumpul segmen p x banyaklah yang diJOIN ikut mood gak. hehe. 

Segmen the latest ne happening gak. D'wujud'kan / d'jelma'kan..(suka betul menggoda bahasa..kihkihkih)..oleh-->boleh check entry saya yang sebelumnya d SINI.

X sangka pula da check senarai yang join memang banyak yang ikut. So,tanpa membuang masa misi berBlog_Walking pun bermula. Dari atas saya kelik sampai bawah, then mata tertumpu pada satu nama-->HERMA JULIANNY_macam kenal dengan nama itue,tapi di mana ya.

Nak tahu punya pasal lagi2 tengah rajin berBW p juga terjah.. YES!! memang betul tekaan saya..^__^..Saya jumpa KAJOL..hehe..

Napa saya(bukan saya saja,satu kelas tau..^__^) panggil dia dengan nama KAJOL? Dulu masa sekolah dia suka sangat pakai scarf ala ala Anjali dalam cita2 KUCH KICH HOTA HAI.. Lau time kelas memang dia xpenah miss guna scarf..COMEII sangat!!..hehe.. Lau nak kenal miss Kajol kami boleh p terjah blog dia d SINI

So,lau korang nak tambah kenalan disarankan sangat2 Rajin2lah bersegmen.. Mana tau korang pun akan berjejak kasih gak cam saya.. hehe..# >Herma miss u my fren..:)<#

Memang sebijik camni dia guna scarf..hehe :)



09 September 2012

Kisah Klasik #1 : Bila Rindu

Bila hati mula nak ingat-ingat kisah lama,mulalah rasa rindu terbayang-bayang saat-saat bersama. Berkongsi pendapat, berkongsi minat, memang sangat indah.. huhu

Mesti korang pun sama kan. Lau saya rindu dengan saat-saat indah saya, saya vaksinkan(vaksin kunun) rindu saya dengan buka balik folder-folder lama yang menyimpan seribu satu kisah suka suki duka lara ne..bungaaaa sangat..emo sangat,hahaha..

Okeys-->serba serbi Kisah Klasik saya diceritakan dengan gambar di bawah.. huhu :'(.. sedih/rindu/..


Tahun 1
Gamelan Team

Meraikan Kejayaan Bersama Lecturers Tersayang
Wif our Puan Jamilah
Kami ke Santubong
Ramah Tamah Raya
Classmate yang gila-gila
Team Gamelan yang Sporting juga

I Wish My Mom Could Dance With Me LIKE UMMA GANGNAM STYLE!!


Sana sini Gangnam.. Xmo lagi dah berGangnam. P, saya ada cerita menarik tentang seorang mom yang sporting habis berGangnam dalam umah bersama anaknya..:)

Nak tengok tak?.. jum kelik video ne haa..



Beskan lau ada mom sporting gini.. hehe.. mom saya pemalu, so saya buat-buat imagine mak saya tengah menari dengan saya.. haha.. mesti cute kan.. :)..

oh ya nama makcik tu Mrs.Song.. ^__^

08 September 2012

Contest | Aku nak LOMO by Cik Tyra Lee


                     

Rajin nya saya ikut contest yer.. hehe
Contest ni dari Cik Tyra Lee Blog--->> Cik Tyra Lee
Blog yang serba lengkap - turorial, contest pun ada tau. Blog yang hijau2 gitu (baik untuk mata kata cik Tyra ^__^)


Lau nak join, boleh klik banner di atas. Siapa x join memang rugi sebab hadiahnya sangat special
-->LOMO (top refferal)
-->5 hadiah misteri (promo berjaya)

Contest berakhir 18/9/2012_11.59pm-->(DILANJUTKAN SEHINGGA SABTU_22 SEPTEMBER 2012)
Cepat2 join tau..

Rakan Tag:

07 September 2012

Jennnifer Lopez bakal beraksi di Malaysia


Tengah kusyuk tengok perkembangan isu semasa tadi, tiba-tiba mata ni tertumpu pada satu artikel yang membuatkan saya sangat teruja.

Nak tau apa?... haha.. baca entry tajuk korang dah dapat agak.. :D.. tentula si hot mommy jLo!!
Konsert pertamanya bakal diadakan pada 2 Dec ni nanti sempena Dance Again Tour 2012, di Stadium Merdeka 8malam .. wahh x sabar nak tunggu. 



Nak tau lebih lanjut boleh baca kat ---->>New Straits Times.

Lau nak tau perkembangan semasa Jenifer Lopez pula boleh p kat w/site dia di ---->> SINI

Segmen : Cari Bloglist Bulan September!

Kali ni pelangi senja nak join pula segmen dari Miss NabilaMedan.

Jum kita meriahkan lagi segmen ne dengan klik banner kat bawah.


Akan Expired pada 9 SEPTEMBER 2012

Rakan blogger yang dTag

Zyraroxx: Follower Datang Bertubi-Tubi



Hari ni saya nak join Segmen dari zyraroxx juga.

Macam meletop ja kan TAJUK segmen ne.. 

Pa tunggu lagi jon Klik kat banner tu bertubi2 juga..:)


 Follower : 167 


06 September 2012

My Hometown: Bahasa Bidayuh


Hari ni saya dapat special request dari Cik Mael Lambong datang melambong2 ke shoutbox minta ajar bahasa Bidayuh.. hehe..

Tanpa membuang masa, sambil dengar lagu Whistle dibuatkan juga entry belajar bahasa Bidayuh bersama The Whistle:Pelangi Senja..:)
Untuk Entry Yang Pertama ni, saya cuma memperkenalkan bahasa-bahasa asas ja. Entry ni bukan untuk Cik Mael Lambong ja tau, tapi untuk semua yang terbaca/membaca entry ni..^__^

K,xmo mencarut g. Jum murid-murid semua tumpu perhatian.. aisehhmenn.. hehe..

--->Kata Ganti Diri / nama
saya - oku
kami - koih
engkau - mu'u
kamu - ingan
mak - sinnok
ayah - samak

--->Ayat-ayat femes yang semua nak tau. -_-'
saya sayang awak - oku nyayang muu
saya rindu awak - oku jobong di mu'u
selamat pagi - slamat pagi
selamat malam - slamat ngarom
saya sangat gembira - otin ku rami ^__^
saya x suka awak - oku doik suka tudu mu'u

Mesti Cik Mael Lambong ada buah hati Bidayuh ne.. (saja nak usik dia,hehe) k, CML semoga ni dapat membantu ya.. Lau nak request perkataan lain, boleh saja..^__^ HAPPY LEARNING..

05 September 2012

Aliya Mustafina yang cantik punya mata lagi cantik!!

Sejak Olympic London sebulan lepas, saya giat menjalankan 'research' (stalker x bertauliah) terhadap seorang gymnas Rusia yang punya mata cantik, xlain xbukan Aliya Mustafina.  Siapa kenal dia?? Rasanya ramai dah yang kenal dia ni. Lebih2 lagi pengikut tegar perkembangan sukan.Lau nak usha lagi tentang Aliya Mustafina bole check kat website rasmi dia di SINI.

Tapi entry saya kali ni, saya takkan cerita tentang career dia, tapi pasal mata (muka pun lawa) dia yang sangat gojes!! Boleh dikatakan gymnas paling cantik antara gymnas2 d dunia.. aiseehhh fakta tertambah sendiri ni.. 
Dari mata dia, kita boleh nampak macam mana dia kontrol emosi di. 
Aliya Mustafina

Kali ni saya nak tunjuk pada anda suma cara nak buat mata cantik macam Aliya Mustafina. Tapi, saya xbuat sendiri video ne saya gali juga dari En.Youtube. Jum blaja sama2.. :)


saya sengaja Besakan video ne, supaya lebih jelas..(",)..

Ni pula gambar Aliya Mustafina yang gojes2 belaka... ^__^ 



















Dah tau kan napa saya minat kat Aliya Mustafina?? Sebab matanya yang cantik!! hehe.. ^__^

GiveAway : From Sept to Nov by Jaja Sutera

Pagi2 g saya dah join GiveAway dari Belog JajaSutera. Yang bestnya sapa2 yang join GiveAway ni akan disenaraikan dalam Blog JajaSutera selama 2 BULAN (September-November)

KLIK banner di atas untuk JOIN :)

 Rakan Blogger yang saya TAG:  



Banyak Hadiah2 menarik yang ditawarkan tau..:)

SENARAI HADIAH
Shawl (2x)
Whitening Tomato Body Scrub (1x)
Soft Masker (1x)
Collagen Juice (1x)
Single Doodle (2x)
Couple/double Doodle (1x)
Topup RM 10.00 (2x)
Topup RM 5.00 (2x)
Tie Clip (2x)
Fridge Magnet from Cameron Highlands (2x)
Cute Brooch (2x)
Simple Header (2x)
Handmade Felt Craft (1x)


TOP REFFERAL

utk perempuan ?
----->earring , socks , pin tudung , hair clip & hair ban
ada some of make up jugak ! ^_^
utk lelaki ?
------>perfume , socks , neck tie & so on
Apa tunggu lagi, jon join sekali.. ^__^


04 September 2012

SEGMEN MIZZ WENN : JOM TAMBAH FOLLOWERS DIBULAN SEPTEMBER !

segmen ni dari (klik banner-bolehlah join sekali) ^__^ cik MIZZ WENN


MY HOMETOWN

Kampung Halamanku = Kampung Opar, Bau Sarawak.

Sangat beruntung rasanya saya apabila berpeluang tengok pemandangan kampung halaman dari atas. Kita dapat lihat sebesar mana kampung kita, kedudukan rumah dan rumah jiran-jiran yang lain. Lebih-lebih lagi kalau berjauhan dengan kampung sendiri, tengok gambar rumah + kampung halaman da cukup terubat rasa rindu.

Dah tengok gambar, baru saya perasan rumah kami nun jauh kat tepi walaupun lau masuk kampung rasa macam rumah kami berada betul2 di tengah kampung.. haha. Dah tengok dari atas baru dapat cam betul-betul.. 

Jum tengok kampung halaman saya.. ^_^.. Sebelum tu saya nak bagi kredit kat uncle saya / jiran depan rumah Uncle Jos Kidem sebab dia yang ambil gambar ni / tuan punya gambar. :)


Dari simpang masuk kampung
 

Yang ni blur sikit


Centre: Rumah Baruk (Design rumah yang diadaptasi oleh Kampung Budaya Sarawak/Sarawak Cultural Village)



Rumah Saya boleh dilihat dalam gambar ni ^_^


Bangunan besar kat tengah tu, SEKOLAH RENDAH kampung kami. ^__^


Ni lah Kampung HALAMAN saya..:)

03 September 2012

Bila Tom Cruise + Katy Holmes = SURI CRUISE

Seronok kalau dapat anak comel kan?? 
Macam selebriti Hollywood Tom Cruise dan Katy Holmes

Anak hasil perhubungan mereka berdua ni sangat comel. Nama dia Suri Cruise. Nama pun dah comel apa lagi kalu rupa dia kan? Super Duper comel. 

Rasanya lau kat Malaysia budak Super Duper comel Mia Sara Nasuha.

Jom tengok Kecomelan Suri. Saya suka sangat tengok muka dia. COMELLL.. ^__^

Kati Holmes + Tom Cruise


Fashionable :)

Comel!!
Adorable




Suri
Mia


 VS



 Dua-dua pun CUTE
:))

Mia pun comeii jugakk..^_^

Comel kan??.. ^__^




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua Yang Di Atas Adalah Hasil Perah Otak Pelangi Senja