seringgit dua ikat

14 October 2012

Segmen: Jom Tingkatkan Follower Sampai Puas

Masih X Puas? Puas apa? Apa tu?.. haiszz Sampai Puas? Sampai ke tidak Puas tu?.. 

haha.. dah2.. memain pula :D..

okeyh.. Kelik Banner untuk JOIN yer..:)


Intan Payung / Follower Terbaik : 497 (masih ciput g)

beres!. ^__^

Segmen Tambah Followers Laju Laju by IekaFarhana

Tengok ja tajuk Segmen teringat pula dengan lagu zaman tadika dulu.. ekeke..

"Buai Laju-Laju;
 Sampai pokok Sena;
 Apa dalam Baju;
 Sekuntum bunga Cina.. :)"

Kelik Banner untuk Join yer..


Follower 14/10/2012 : 3.02 pm ==>> 497

Rakan Tag :
http://damnright-welcomestalker.blogspot.com/
http://quraistory.blogspot.com

13 October 2012

Hometown : Badut Comel Kami Dah Besar.. :)

Haluuu. ^ ^

Dapat panggilan untuk temuduga minggu lepas di Sarawak, berbunga juga rasa hati sebab dapat jumpa family especially our badut comel Aerroricka n Bryan. 

Walaupun tak lama di kampung halaman, rasa bersyukur sangat. Lagi-lagi dapat sambut birthday my niece si kecil yang mulut murai ne.. haha.. 

3 years old suda.. ^  ^
with her brother.. 'koko' mean 'abang'

sambil potong kek dia cakap 'adehh' haha
mummy dia bagi buku as bday present :)

im big girl already.. ^  ^


Now da balik balik Sabah, entah bila g dapat jumpa my family. Seriously, saya belum puas lagi nak bersama-sama keluarga.. Miss my family so much.. huhu

02 October 2012

FOLLOW DAN GIVE AWAY BERSAMA FATIN ZAINI

"saya patut dapatkan GA Misteri dari Fatin Zaini kerana  saya curious and serious sangat nak tahu sampaikan tulis entry ne pun terfikir-fikir apakah hadiah yang bakal diberikan.. ^__^..Auta! 
Saya join segmen sebenarnya ingin menambah kenalan, bertukar pendapat, mencari inspirasi untuk pedoman hidup supaya kelemahan dan kekhilafan diri dapat diperbaiki menjadi seorang yang lebih baik. Sebab itu saya patut dapatkan GA Misteri dari FZ kerana jika saya dapat GA Misteri ne, ia adalah tanda penghargaan kepada perubahan yang telah saya lakukan selama ni..:)"

Kelik Banner sayang untuk join yer..:)
 Rakan Tag :

SYARAT-SYARAT :-

1. Terbuka untuk Lelaki dan Perempuan.
(hadiah misteri disediakan untuk seorang lelaki dan seorang perempuan)
2. Anda mestilah FOLLOW blog fatinzaini.com ini terlebih dahulu.
3. Buka satu tajuk JOM SERTAI SEGMEN “FOLLOW DAN GIVE AWAY BERSAMA FATIN ZAINI”.
4. Buka entry anda tentang, “saya patut dapatkan GA Misteri dari Fatin Zaini kerana.......”
(tiada had patah perkataan)
5. Copy dan paste banner di atas berserta syarat-syarat ke dalam post entry anda.
6. Hantarkan link entry anda di ruangan comment segmen Fatin Zaini.
7. Tag kan segmen ini kepada 5 followers kegemaran anda.
8. Followers yang telah di tag blognya haruslah follow followers lain yang di tagged bersama sekiranya belum follow sesama mereka.
Sebagai contoh:
1) blog A
2) blog B
3) blog C
4) blog D
5) blog E

Tetapi setelah blog A telah ditagged namanya, maka pemilik blog A harus blogwalking blog B,C,D,E. Jika pemilik blog A belum menjadi follower blog B,C,D,E. Maka, WAJIB baginya untuk follow blog-blog tersebut. ^_^

Jom Blogwalking Sampai Pengsan

Segmen kali ne dari Disini Bermula..
seperti biasa : Kelik Banner yer sayang.. hehe


Follower Sekarang:


Siap!..

Tak Sabar Tunggu Slot Lestary : Mimpi Cinderella


Ada sesiapa tonton episod pertama last week tak?

Rugi lau tak tonton, sebab episod pertama pun da best tau.. hihi..
Drama bersiri yang ganti Buka Bidadari ne dibintangi oleh Eina Azman (anak buah Juliza Adlizan) patut pun muka n suara pun hampir sama..

Yang bestnya episod kali ne Eina Azman dalam cita ne disuruh make over oleh Lorna (Zarina AF).. 
Lau nak tau episod cita ne camna jom tunggu depan TV3 malam ne jam 9.. Alah, sikit2 ala2 cita dongeng Cinderella la juga.. Ada mama tiri, ada dua kakak tiri.. X boleh cita banyak, kena tonton sendiri okeyh baru tau best ke tak.. 

Nasib baik cita ne awal lau Adam Hawa da tak boleh nak kejar sebab start kul 10.. Mata x boleh tido lewat sangat..huhu.. ternguap2, tertunduk2 depan TV nanti..

Kenapa Dengan Nuffnang Ni Sebenarnya?

Hari ni 2 Oktober 2012, nuffnang buat semua nuffnanggers happy. Napa?
haa, yang ada account Nuffnang semua cuba log masuk account nuffnang masing2..
Check CPUV earning anda.. Ada sesuatu kan?



Samada sesuatu tu income atau sistem nuffnang buat hal lagi.. 
Sehari2 ne, ada beberapa blogger yang buat entry tentang earning mereka naik mendadak..

P cuba check sekali lagi earning di atas sebelah kanan?.. Beza kan?.. 

Tapi sebenarnya tetap curious dengan B.E tu. Apa yang terjadi sebenarnya ya?.. Nuffnang nuffnang.. macam2.. haishh!..

Segmen : Follow Sampai Pening

Segmen lagi di sini.. hihi.. 
Kelik Banner di sini untuk JOIN :D..



Jumlah Follower sekarang :

Okeyh, Beres!..
JOM JOIN SEKALI..:)

Contest Blog Siapa yang Kawaii Tu?

Okeyh.. hari ni nak join Contest Blog Siapa yang Kawaii tu?? pula.. 
Walaupun blog ne huduh, p nak join gak kasi meriah etue contest..

okeyh, kelik banner yer sayang..

Selesai da pun!..:)

Eh jap-jap-->
Tags

01 October 2012

SEGMEN : REVIEW BLOG BY AIN

Kelik Banner untuk JOIN..:)



okeyh.. beres!

Bersemadi di Gunung Tabai kerana EMAS

Daerah Bau memang terkenal dengan lubuk kemewahan kerana emasnya. Siapa xnak emas kan?. Lagi-lagi dapat free ja cam tu. Tapi, jangan sampai membawa padah diri sendiri.

Memang tak dinafikan ramai pelombong haram sanggup mengambil risiko demi mendapatkan emas di Gunung Tabai, Bau. Sehingga kini, kes korban di Gunung Tabai semakin meningkat hanya kerana Emas!

Baru-baru ini (28 September2012), satu lagi korban maut Gunung Tabai yang melibatkan seorang penduduk tempatan yang mengimpikan sebuah perniagaan mie kolok sendiri.

 
"Operasi mengeluarkan mayat lelaki ditimpa batu dihentikan atas faktor keselamatan
BAU: Mendiang Lee Sze Chun yang terbunuh selepas dihempap batu di dalam tero-wong di Gunung Tabai di sini, terpaksa disemadikan di tempat kejadian berikutan operasi mengeluarkan mayat mangsa dihentikan semalam atas faktor keselamatan.
Ketua Polis Daerah Bau DSP Mohd Sabri Zainol berkata, keputusan tersebut terpaksa diambil ekoran keadaan di dalam terowong tersebut yang semakin merekah dan dikhua-tiri runtuh jika operasi dite-ruskan.
“Kita telah berusaha untuk mengeluarkan mayat mangsa, namun keadaan tidak mengizinkan kerana keadaan di dalam terowong tersebut yang semakin berbahaya di mana banyak batu-batu mula merekah dan runtuh menyebabkan kita terpaksa menghentikan operasi ini atas faktor keselamatan.
“Selain itu, batu yang menghempap mayat mangsa juga sa-ngat sukar untuk dialihkan ke-rana ia terlalu besar dan ruang terowong tersebut yang sempit serta keadaan mayat mangsa yang semakin tertimbus juga menjejaskan operasi kita,” jelasnya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita sejurus operasi mengeluarkan mayat mangsa dihentikan sekitar jam 4 petang semalam.
Seorang daripada ahli keluarga mangsa yang enggan dikenali semasa ditemui pemberita memberitahu, pihaknya pasrah dengan keputusan tersebut.
“Apa yang kami harapkan hanya tinggal harapan sahaja… namun kami percaya anggota penyelamat mempunyai sebab mengambil keputusan sedemikian,” katanya.
Sementara itu, seorang daripada penduduk tempatan yang menyertai operasi tersebut, Tapa Monya, 60, dari Kampung Bijuray turut mencerita-kan detik cemas semasa di dalam terowong itu.
“Kami seramai 11 orang memasuki terowong tersebut untuk mengeluarkan mayat mangsa, namun keadaan di dalam terowong yang sempit menyukarkan kami untuk bergerak.
“Tambahan pula, semakin kami cuba mengalihkan batu yang menghempap mayat mangsa, semakin banyak batu besar jatuh di dalam terowong.
“Selain itu, pada awal operasi kami boleh berdiri di dalam terowong tersebut tetapi bahagian atas terowong tersebut semakin menurun menyebabkan kami hanya mampu merangkak sahaja untuk keluar dari terowong,” katanya.
Isteri mangsa yang dikenali sebagai Ah Mei juga berada di lokasi kejadian semasa operasi dijalankan, namun gagal me-ngawal emosinya semasa di-beritahu mengenai keputusan menghentikan operasi menge-luarkan mangsa, semalam.
Dalam pada itu, semasa ope-rasi semalam, pihak polis menjumpai beberapa bungkusan tanah dipercayai telah dikorek dan disembunyikan tidak jauh dari tempat kejadian.
Difahamkan, mangsa yang berusia 33 tahun bersama sembilan rakannya memasuki kawasan larangan tersebut untuk mencari emas sekitar jam 11 malam Rabu lepas sebelum kejadian malang itu berlaku, dipercayai antara jam 2 pagi dan 3 pagi kelmarin.
Mangsa yang dikatakan berada agak jauh dari rakan-rakannya dipercayai gagal menyelamatkan diri apabila sebongkah batu sebesar sebuah kereta Perodua Kancil menghempapnya, sekali gus menye-babkan mangsa maut di tempat kejadian."

Sumber : Borneo Post Online

Semoga dijadikan iktibar dan pengajaran.


Say Hye to October..^__^

"Wake Me Up When September Ends"
Summer has come and passed
The innocent can never last
wake me up when September ends

like my father's come to pass

seven years has gone so fast
wake me up when September ends

here comes the rain again

falling from the stars
drenched in my pain again
becoming who we are

as my memory rests

but never forgets what I lost
wake me up when September ends

summer has come and passed

the innocent can never last
wake me up when September ends

ring out the bells again

like we did when spring began
wake me up when September ends

here comes the rain again

falling from the stars
drenched in my pain again
becoming who we are

as my memory rests

but never forgets what I lost
wake me up when September ends

Summer has come and passed

The innocent can never last
wake me up when September ends

like my father's come to pass

twenty years has gone so fast
wake me up when September ends
wake me up when September ends
wake me up when September ends

Thanks Once Again..:)

Dapat hadiah g..:)..
Permulaan yang baik setelah baru nak aktif berblog sinced tau nak create blog p terbiar camtu ja.. So sekarang blog da jadi hobi kedua.. Plus sejak aktif berblog ne timbul pula hobi baru---> Join GA dan Segmen..haha..Tak tau napa boleh addict,tapi bila ternampak ja 90% kebarangkalian akan join segmen. 

Perasan tak belog ne dah berubah ?? Especially HEADER.. credit to Deqja sebagai tukang create. Memang creative!.. Ekceli deqja antara sponsor dari GA Cik Jaja Sutera. Antara pemenang GA Cik Jaja belog Pelangi Senja (header)


So,tula hasilnya. Nak sesuaikan dengan header belog pun transform jadi pink n layout dari 3 jadi 2.:)..

Cepat deqja buat header.. thanks deqja n not to forget cik jaja juga,.. ^__^


30 September 2012

GiveAway 6b1k2 2012

GA seterusnya yang diJOIN..:)
Blogger sweet ne jemput untuk join, so dengan senang hatinya saya join..
Syarat2? Sangat mudah. Nak tau Camner, Kelik Banner okeyh?..^__^


Senarai Sponsor Di SINI.. so di situ korang boleh agak dapat hadiah apa nanti.. hehe.. Banyak tau hadiah2 yang menarik.. :).. 

Rakan Tag :

Beres!..^__^

29 September 2012

Nuffnang? Kenak Camya?

Lamak da ku sik klaka Melayu Sarawak since menumpang di Negeri di Bawah Bayu tuk. Nektuk ctok siya sinun dengar sidak klaka BAH, Bule Ba Kalo Ko,.. Serious! Aku Rindu ngan tempat asal ku.
So, 1st time klaka Melayu Sarawak untuk entry tuk release kit asa. Walaupun cukup sekadar bermadah lam ati, p ku puas!.. 

Rindok ati ngan geng semua eh?? pa ka kes ku melalut tuk??--> lalala-->Padahal nak ngerco pasal NUFFNANG luk.. Nuffnang sistem down aih??.. Sik cayak?

Dah ku berbait ngan Nuffnang sikda pasang kayu tiga agik ngan iklan-iklan lain p tub tub ----> ooooohhhh!!


Cam ni la nak dapat buff earning secepat mungkin tu ka?.. aishhh!!..Aku sik sabar nak cash out weii.. Desperate sekali jak bunyi ya..(boh anok mekk---->rindu indah ku ngan word ya) haha!

Nuffnang sayang, ku mok Buffering Earning Aihhh!.. Give Me Please!!.. mmmuahhh (euuw,kenja ko ya May!wahaha)

phewwww!! puas ati pat klaka melayu Sarawak walaupun hanya bermediumkan entry dalam blog tuk..



GIVEAWAY ME & MY FAMILY

GA yang seterusnya : 
Kelik Banner yerr..


Selesai..:)

Saya nak topup dari Izwan

Boring2 gini kan.. Daripada xda nak buat apa, so nak JOIN and support segmen dari Izwan pula...:)

Kelik Banner untuk join.. 

Beres!..hehe..

Aduhai Internet : X boleh DRIFT la camni!! (br0adband-wifi)


Siput! Kura-Kura!
Itula kapasiti kelajuan internet dalam umah ne.

Bahana Celcom - Rasa macam nak rendam ja sim berukband tu!
---> gara-gara ligat sangat berTenet, x boleh line slow sikit terus gatal tangan nak tambah. Balik balik check updated Bill - akaun masih ciput. So, dengan senang hatinya bila slow sikit, tambah slow sikit, tambah. 

Sehinggalah Bill dah cecah RM400++ plus dengan bar sekaligus!.. Melampau kan!.. Update Bill punya lambat, line tak laju mana pun (padahal Celcom Coverage di sini TIP TOP). Bila dah tambah vol, sekejap je pun, terus ada mesej baru yang suru tamba vol sebab penggunaan internet da sampai had. Uikk, baru 2 3 page ja yang dibuka!

Tamak betul.. 

So, disebabkan ketamakan line berukband yang satu itu tersangat melampau, sekarang sedang guna Wifi dari Maxis.. Harap-harap lepas ne, xda masalah lagi..







Segmen : Cabaran 200 LIKES

Di hari Sabtu yang besh ne, nak join pula GA dari belog susuibu-terbaik..:)

Segmen ne agak unik p syarat nak join simple sangat lau tak caya Kelik Banner tu untuk ke link GA ne..^__^



Pemenang akan diumumkan setelah Fan Page tuan punya segmen ---> (Kak Yati) mencecah 200!..:)
Hadiah pula ---> Bukan 1 tapi 2 dan tidak kurang dari RM60..

Selesai..:)

Penangan Segmen : Adushh! Lebam Suda =_='

Aku Lebam da ne.. uwaa..

*abaikan jari kontot
*abaikan muka huduh
*tu tengok bawah mata tu.. haha!kehitaman! kelegaman!<---bahasa planet mana tu agaknya.. -_-'
 
Segmen etue dasyat.. Lau nak tau segmen apa Kelik SINI.

Lau belum Join, Join sekarang..Sebab Segmen ne sentiasa diupdate dari semasa ke semasa.. 
Senarai peserta 336!!
waahh memang cukup melebamkan!.. haha.

tu jela nak gtau.. My mata LEBAM.. uwaaa... okeyh, nak blogwalking dulu..:).. tadaa...

28 September 2012

GiveAway dari Kakak DegiL..^__^

Kakak ne Degil ke?.. eh? Blog dia ke? eh?..

k2.. jangan kompius2. abaikan DegiL2 tuh semua.. Highlightkan Giveaway ne.. haha

Syarat??.. ermm xsusah pollo je apa yang kakak degil nak kat entry (KELIK BAnnER)
 
Hadiah:--->LUCKY DRAW
1- Produk Ephyra bernilai lebih RM70 + hadiah sampingan
2- Produk Ephyra bernilai lebih RM35 + hadiah sampingan

Tarik Tamat : lom kompom g.. jadi jomla cepat2 join..:)..

Segmen: Saya Blogger Cool

Shawal tertinggal linknya di cBox tadi, ingat nak pulangkan balik ja. p tertarik pula nak join Segmen.. ekeke.. Bah,jom join ramai2 :)

Kelik Banner untuk join..


Tagging2 Poking2 Blogger yang CooL..hehe..:)
 

Tamat : 30/10/2012 /=---> Kemungkinan Akan Diubah.. ^__^

SEGMEN E'RAZ FADLI : BLOGWALKING

SEGMEN DARI EN.E'RAZ :)..

Kelik Banner..:)
 

Segmen tamat : 1 0KTOBER 2012; JAM 8 A.M

Okeyh! Beres!..hehe..^__^

stitchNknot September pillow giveaway

GiveAway by stitchNknot..:)..

Kelik Banner..


Tarikh Tutup: 11.59pm, 30th September 2012

Jomla Join Sama.. :)..

24 September 2012

AimanAziz's Giveaway 2012

thanks princess MAEL LAMBONG sebab tag dalam segmen --> tu tajuk kat atas tu.. hehe

Baiklah.. Sedikit takbanyak sebanyak tentang Belog AimanAziz ne--->
Belog yang sangat SANTAI. Cantik, Tak Serabut dan Sangat Kemas..Saya Suka! ^__^.. Blog gabungan warna biru ne buat kita suka baca entry dia..:)..Sejuk Mata Memandang!

Kelik Banner untuk JOIN

Sponsor terbaik:
"Giveaway ini Ditaja oleh Ahmooyy Chantekk , Mk Syahir , Cadar Murah , Izumi Shop , Mizzs Ninie , Eqbal Zack ,  Greennpanda Craft , Izzah Ismail , Hosting Rajawali dan Dianjurkan oleh Aiman Aziz"

Selesai..:)

oooppss.. Rakan Tag : Little Momo & Cikque...

Done!.. 

p/s: baru tau Datuk Lee Chong Wei juara Terbuka Jepun semalam. TAHNIAH Lee Chong Wei!!..:)

Segment: Saya Nak Ramai Kawans Blog

Selamat Pagi :).. 
Bersegmen di pagi Hari.. Kali ni dari Cik Belog : Ain Dzaya

Kelik Gambar UNTUK Join..:)

  
Follower sekarang (ciput sahaja) :

Jom meriahkan lagi segmen ne..^_^

22 September 2012

Hati,Jangan Nakal Please..:(

This is so unbearabble!! Untuk kesekian kalinya hati ne seringkali berperasaan sebegini. Terlalu banyak perkara yang masih belum diselesaikan. Dan untuk pertama kalinya, blog usang ne menjadi mangsa. :'(..

Walaupun aku berusaha semampu yang boleh tapi, semua perkara masih lagi belum dapat dicapai. Perasaan jadi serabut kerana hal itu, itu, itu, itu, dan itu....:'(

Terlalu banyak melepaskan peluang hanya untuk sesuatu yang menyakitkan hati. At last, sekarang terpaksa pendam perasaan. 

Kalaulah dulu aku boleh bertahan, tidak terlalu lemah dan emosi tentu sekarang aku bahagia menanti saat-saat menggenggam sebuah kejayaan! Pasti! Tapi sekarang perasaan ni datang balik,perasaan yang betul2 buat aku sakit'

Hati, please be nice to me. I cant back to that time eventhough i really regret what ive done before. Im trying so hard to get out all of those @#$%^ thing. Still, they keep chasing me again n again!

 Sorry dear blog, im promise this is the last im telling u my stupid feeling..:(..


Ermm.. Saya Kehilangan Jejak..

Setiap kali berblog, perkara pertama yang dibuat adalah check Cbox.. Sebab kat situ medium paling mudah kita nak balas kunjungan blogger lain ataupun nak blogwalking.

Excited tau, nak balas kunjungan dan tinggal jejak pada blog-blog lain juga. Share something, find another new friends, bertukar pendapat, bertegur sapa dan banyak lagi sebenarnya. 

Tapi, ada juga yang letak Link sesat kat cbox. Kita tau Link sesat tu boleh dapat untung, boleh tambah tabung sendirian berhad anda, tapi jangan la buat kita macam ne. Kalau sekali dua tu, saya boleh terima tapi kalu dah berkali-kali dengan nama yang sama tapi masih juga link ads,tolong sangat-sangat hentikan.

Bukan saya xnak tolong tambah, tapi promote la dengan cara yang betul. Kalau nak letak d cbox pun gtau la,buat apa nak risau orang xnak klik k nak klik. Saya jamin mesti ada orang klik,okeyh. ^__^

Sebenarnya banyak medium lain yang kita boleh guna untuk promote link contoh yang terbaik ----> FACEBOOK.. [pengalaman sendiri-memang berkesan]. 

Minta maaf lau ada terlebih tingkah dan perkataan, saya juga baru belajar x berniat pun nak menyinggung mana-mana pihak.

Selamat  berhari Sabtu.:)





21 September 2012

Shila Amzah dinobatkan JUARA Asia Wave 2012!

Shila Amzah JUARA..:).. Saya antara yang mengikuti perkembangan Asian Wave 2012 (sebab ada Shila Amzah hehe..) amat berbangga sekali apabila Shila Amzah dinobatkan sebagai Juara Asian Wave 2012.

Dalam final tersebut Shila berjaya menewaskan 5 finalis dari negara lain iaitu China, Korea Selatan, Singapura, Thailand dan India. Shila Amzah juga berjaya memukau juri dengan membawakan 3 lagu iaitu Gemilang (Jaclyn Victor), Grenade (Bruno Mars) dan sebuah lagu Mandarin.

Jum tengok sini---> 
Lagu pertama, 




Lagu kedua,




Lagu ketiga,




Tahniah Shila!!..:)

Dapat Hadiah Dari Segmen.:)..

Segmen ne segmen kedua terawal sepanjang saya mula berblog. Nak tau segmen apa? Okey, KELIK SINI . Sebenarnya segmen ne berakhir pada 29 September ne, tapi dah pun ditamatkan awal dari tarikh yang sebenar,..

Bangun ja pagi tadi cam suka ja hati ne kan, p buka blog terus then check kat cbox ada ne--->


 Dalam hati cam xcaya. Then, p check kat SINI. Waa.. gumbira rasa hati.. hihi.. P sebenarnya nak sangat dengan contact lens,haha.. Papepun, syukur juga sebab ne la hadiah pertama dari segmen yang saya dah join..Memang berbaloi..:)


 Thanks The Pure Heart Of The Empty Soul..^__^.. You R D BEST..

Bekalan Elektrik Terputus Lagi!!


Dalam minggu ni, dah dua kali bekalan elektrik terputus di kawasan ni. Ni bukan pertama kali sejak datang Sabah, dah berpuluh kali dah. Tapi hari ni lah yang paling lama, dari jam 9.30 sampai jam 6.15 petang tadi!!..SESB x buat keja kali ne kan?? huhu.

Laptop pun baru ja bernafas, hp tinggal nyawa ikan lagi. Nasib berbatry, lau x tak taula nak buat camna.

Bayangkan kalau pusat pentadbiran negara terputus bekalan elektrik selama hampir 9jam, apa akan jadi?.. !@%$&*()_)())..kan!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua Yang Di Atas Adalah Hasil Perah Otak Pelangi Senja