seringgit dua ikat

16 September 2012

Jom Tingkatkan Followers Sampai Lebam!

Tragis x tajuk entry?.. haha.. Jangan takut dia bukan ALONG tapi tolong nak naikkan trapikk belog aje!..:)
Kali ni nak support rakan Blogger MerepekGILA(nama blog okeyh jangan salah faham pulak).. :p



Kelik Banner untuk JOIN..

Bilangan Follower sekarang 16 September 2012 / 11.42pm :

okeyh! BERES.. hehe.. ^__^

1st Giveaway by Wanynaziar

Kelik Banner untuk join..:)


Tarik tutup : 22 September 2012

Rakan price TAG


Berita Baik Penggemar Cili!!..^__^

Makan cili boleh kurusss???



Dalam entry saya yang lepas ada cerita pasal Cili Kembar -->Boleh kelik SINI..Dah baca??hehe.. saya curious dari comment sahabat blogger cik Bella .. Terus cari maklumat pasal khasiat cili ne.

Suka makan Cili jenis ne..:)
Rupa-rupanya cili ne banyak khasiatnya tersendiri.. x sabar nak kongsi ne selepas puas ketik ketik Mr.Google tadi.. Ni info antara info positif yang saya dapat tentang cili : 

Bagi sapa-sapa yang belum kenal pokok cili macam mana.. hehe..

Cili merah kaya dengan vitamin C & A 
zat-zat galian seperti :

besi, kalsium, fosforus, sodium dan potasium. 

Makan Cili BOLEH :

1.Meredakan sakit kerongkong.
Sapa-sapa yang sakit kerongkong cepat-cepat cari cili tau.. kikiki

2.Menurunkan Berat Badan.
Siapa sangka makan cili/makanan pedas boleh turunkan berat badan kan..:)

3.Mencegah kanser.
Kajian American Assosiation for Cancer Research mengatakan bahawa capsaicin yang terdapat di dalam cili dapat membunuh beberapa sel kanser dan leukimia.

4.Mengurangkan tekanan /stress
Makan benda2 pedas ne dapat meningkat pengeluaran hormon yang dapat memberikan perasaan yang menyenangkan lantas dapat mengurangkan stress!!

5.Menurunkan tekanan darah.
Vitamin C & A dapat menguatkan otot jantung dan panas dari cili tersebut dapat meningkatkan aliran darah ke keseluruhan tubuh. Ini dapat mengutakan sistem kardiovaskular dalam badan ..

6.Menyihatkan jantung.
Makan cili juga boleh menghindar serangan stroke dan jantung. Sebab cili dapat menentang kolestrol jahat dan dapat mengurangkan peradangan..^__^

banyak juga khasiat cili ne kan..Lau nak tau lebih lanjut tentang khasiat cili boleh kelik SINI . Sebab saya cari info cili kat situ.. hehe..

Pic Cili tu dah diimport dari Mr.Google secara senyap-senyap!

Happy Birthday Malaysia!!

16 September 1963
Congak cepat da berapa tahun dah??--> 49 tahun..^_^


Kali ni sambutan Hari Malaysia disambut di Bintulu, Sarawak..:)..-->waktu malam yer,jangan pandai2 cari sambutan Hari Malaysia live lam tV time-time gni..:p..

Slogan Hari Malaysia tahun ni "Janji Ditepati, Rakyat Sejahtera"..

Yang pasti, besok cuti ganti sebab hari ni (AHAD) cuti umum..Sukala tu kan.. ^__^.. Selamat bercuti + berhujung minggu, beristirehat, dan SELAMAT MENYAMBUT HARI MALAYSIA..


15 September 2012

Kisah Klasik #2 : Cerita Kami ^__^

Teringat pula masa kecik-kecik dulu. Walaupun masa tu masih kecik g, p mom, sis, n dad selalu cerita kisah-kisah kami masa kecik.. 

Saja nak kongsi gamba lama nih.. hehe.. 
Me n Sissesz..:)
--> In Ipoh
 Masa ni tym raya, jiran jemput beraya so kami adik beradik pun p sambil kutip duit n makan kuih raya.. haha.. G kecik mana tak, tau kutip duit raya ja,da besar xda lagi dah.. ^__^

Perasan x? Dalam ramai-ramai kami, saya ngan dua orang sis ja perempuan yang lain semua laki. Anak mom n dad ne semua perempuan kecuali adik saya yang bongsu sekali,opkos lelaki!! satu-satunya!!..hehe

My sister n Little Brother (bru ting.1 p badan besau) Centre : Anak Buah yg pertama :)
-->Kuching,Sarawak
Sekarang kami dah berlima termasuk adik perempuan di bawah saya. So, sekarang ne kena terima statusnya sebagai anak tengah-->kurang kasih sayang!!.. :) statement melampau!!haha..neway,Lov u mom n dad..:)


Ehh.. Cili pun ada kembar??

haha. cam sakai ja saya ne tengok cili bercabang dua. p seriously, sebelum ne saya memang x pernah pun jumpa cili ada cabang/kembar.

Masa syok-syok ambil cili lam plastik nak buat sambal cicah aritu, terjumpa pula dengan cili ne. Nak tengok x macam mana rupa cili ne??.. 

taraa---->




Unik kan?.. saya x makan pun cili tu, masih elok g dsimpan lam peti ais.. ^__^..

14 September 2012

Oh TIDAK!! BLACKOUT!!.. Grrrrrr..



huhu.. blackout la pulak!! Nak buat apa xda letrik nih?.. haduii!!.. depan gelap belakang gelap kiri kana punnngg gelap!! Harapkan dating ngan laptop ja. Lau laptop habis battery, uwaaaaa!!.. 

elek- elek ko battery keyh.:).. love u!!..

dah hujan lebat nih..lau ko habes nanti tdo awal la nih jawabnya.. ohhh no!! mata lum ngantuk kena paksa tdo gak.. habis da gelap kan. 

lau tempat korang xda letrik d umah/ blackout korang buat apa?..selain jawapan keluar jenjalan cari tempat yang ada letrik.. :p

Jum kongsi sama2..


Glitterati Dari Nuffnang.. ^__^

Xsangka Intan Payung Nuffnang sudi bagi status GLITTERATI. Thanks Nuffnang walaupun dalam blog saya ada tempek iklan lain --->Intan Payung Advertlets, tapi Nuffnang sudi juga bagi.:)..


 Sebenarnya, saya xsedar pun bila blog saya ada status Glitterati walaupun hari-hari check Nuffnang sebab nak selidik cara-cara nak dapat status Glitterati dan juga nak tahu pasal Innit yang blogger duk soh seh soh seh.. hehe.. (saya xtahu menahu pun pasal innit dan glitterati nih tau..huhu)

Malam tadi, dengan kesungguhan membaca itu dan ini, gali sana sini maklumat, baru saya tahu sikit-sikit pasal Glitterati n Innit. Mula-mula saya p kat Innit (kunun nak sign up) tapi bila dah nampak ada tertempek Nuffnang kat sebelah Innit jadi saya try2 sign in guna Password Nuffnang. Dapat!! ^__^


Then, saya p explore what's innit--->

Rupa-rupanya.. haha.. Saya baru tau yang saya ada dapat status Glitterati!.. (hadui!! ketinggalan zaman betuii!..haha)

Jadi jangan duk silang kaki lagi, jum join Nuffnang di SINI.

13 September 2012

Random GiveAway

Suri join GIVEAWAY lagi..
Kali ni dari belog cantik lagi cute ::SNOW PINK::

Klik banner untuk JOIN tau..:)



Jom join segmen ne ramai-ramai cos segmen ne akan terbatal lau kurang dari 300 penyertaan. Jom join (saya hiLightkan okeyh ^__^) cos hadiah nya besss gilerr--->

Hadiah
Samsung Galaxy S3 (top referral)
I Pad (top referral)
Owl Sing Bag (top referral)
Lomo Waves (10 winners)
Musache Necklace (10 winners)

Segmen tamat : 30 September 2012


Selamat Datang : Prince William dan Kate Middleton Jejak Malaysia

Putera William dan Kate Middleton ke Malaysia. 



Pasangan diraja ne tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur siang tadi jam 12.50. Mereka berdua menjadi wakil kepada nenda William, Ratu Elizabeth yang bakal menyambut Jubli Intan pemerintahannya yang ke-60 sebagai Ratu.

Apa yang besnya, pasangan diraja ne juga akan berada di Malaysia selama 4 hari dan bakal juga datang melawat SABAH untuk melihat pusat pemuliharaan hutan di Lembah Danum yang popular dengan orang utan pada keesokan harinya.. yess!!. ndak sabar sudah ne.. yuhuu!!..:)..

Sumber Gambar dan Info : Berita Harian & Murai 

Damai Hati - Tanjung Aru Beach ^_^ - Kami singgah makan di sini!!

Baru terhupdate ne haa entry yang disejukbekukan dari malam tadi.. lalala..


Mana suri pergi malam tadi???  Dia g jalan-jalan cari makan. :).. Kat mana??? Tanjung Aru 2nd Beach..:)

Seronok tau makan malam tepi pantai.. bunyi ombak sangat-sangat buat hati jadi tenteram. Makan pun lagi berselera. Hilang segala tension seharian.

Suri pergi makan kat Taman Selera Tg.Aru 2nd Beach. Gara-gara syok sangat makan gambar pun dah x duli dah nak ambik.. hehe.. yang ada resit je.. napa resit?? hehe.. ne nak gtau, makanan sini berpatutan, elok lau bawa sefamily makan kat sini.. ^_^.. Pilihan makanan pun boleh tahan juga..:)..

meh skodeng apa yang suri makan malam semalam :


Jum la datang sini, antara tempat yang famous juga di Sabah..^__^..
Pantai bersih dan sangat cantik lagi-lagi waktu petang,..:)

Segmen : "Hanif Idrus Segmen Menerjah"

Bersegmen lagi  ^__^..

Segmen tamat 30 September 2012--->masih ada masa lagi nak join.. cepat2!!..:)


Kelik banner lau nak join.. Maksehh.. :)

Rakan blogger dTag:




12 September 2012

#WORDLESS WEDNESDAY#.::TERKEDU::.





Dari pagi tadi selepas baca entry cik Jaja Sutera, saya jadi sebak dan terkedu. Sehingga sekarang saya terbawa bawa sampaikan saya rasa suram dan sunyi. Dari tadi saya muhasabah diri ni, menilai itu dan ini, tapi hati masih juga suram.


Sebaik saja baca entry tu, saya terus pergi page & blog dia. Ternyata, bukan kisah benar semata-mata, tapi pengajaran dan panduan hidup bagi kita semua. Hidup kita di dunia ni sekadar sementara, ketentuan ajal juga bukan kita yang rancang tapi DIA.

Semoga dia tenang dan aman di alam sana. Takziah juga buat keluarganya. Kalau nak tau apa yang saya maksudkan boleh klik SINI dalam entry ---> Al-Fatihah Utk Blogger Ini (Yasmin J Hunwick).

Vietnam Mengganas di Stadium Shah Alam


Haduii!! Perlawanan malam ne buat saya frust. Xmo cakap panjang-panjang ne keputusan perlawanan tadi--->

Malaysia 0 - 2 Vietnam
Venue Bertempur : Stadium Shah Alam, Selangor


11 September 2012

Betul ke?? USPR+PMR+SPM+STPM+U=Bukan penentu di mana kita akan bekerja??

"UPSR menentukan kamu pergi sekolah mana.
PMR menentukan aliran mana kamu akan ambil.
SPM menentukan institusi mana yang bakal menerima kamu.

Final exam setiap semester pula akan menentukan berapa lama kamu tersangkut di university... 
..dan hakikatnya,sekeping sijil tidak akan menentukan anda kerja di mana.."
-->Suri terbaca d facebook tadi..
Betul ke?? Bagi suri di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Kalau nak seribu daya, xnak seribu dalih. Dan yang penting, cita-cita dan azam yang tinggi adalah penentu kerjaya kita. 
Ingat!!-->Aim Higher Towards Excellent..^__^ 
 

Penyembuh Hati

 "heal ur wound by music"

Dengar lagu memang banyak fungsi terapinya yang tersendiri kan? Lagu main peranan dalam memanipulasikan hati + perasaan kita. Betul x?? Lagu pula ada banyak genre masing-masing. Rock, Jazz, Heavy, Raggae -->banyak lagi. Terpulang pada diri setiap pendengar lagu mana yang sesuai dengan jiwa masing-masing.

Selalunya kalau saya nak escape [xnak fikir banyak masalah] saya akan dengar lagu puas-puas sampai hati saya tenang.

Contohnya lau saya sedih / patah semangat saya suka dengar lagu ne --->

Fiona Fung : Proud of You
(jum hayati lirik lagu ne dulu)

Love in your eyes
Sitting silent by my side
Going on Holding hand
Walking through the nights

Hold me up Hold me tight
Lift me up to touch the sky
Teaching me to love with heart
Helping me open my mind

I can fly
I'm proud that I can fly
To give the best of mine
Till the end of the time

Believe me I can fly
I'm proud that I can fly
To give the best of mine
The heaven in the sky

Stars in the sky
Wishing once upon a time
Give me love Make me smile
Till the end of life

Hold me up Hold me tight
Lift me up to touch the sky
Teaching me to love with heart
Helping me open my mind

Can't you believe that you light up my way
No matter how that ease my path
I'll never lose my faith.

See me fly
I'm proud to fly up high
Show you the best of mine
Till the end of the time.

Nothing can stop me
Spread my wings so wide


^__^

sekarang hayati pula lagu ne k..:)


Segmen Bloglist Pilihan Cik Putri

Hari ni saya excited juga nak join satu lagi segmen. (lepas terpandang banner yang cute/cantik/jelita nih.. ^_^)

KLIK banner di bawah untuk join yer..:) 


Antara "copy and paste" hadiah / ganjaran yang bakal diperoleh :

"Ok lah, kali ni aku nak pilih 5 blog as bloglist kat sidebar aku. Jangka masa untuk blog tersebut menempel kat sidebar aku, bergantung kepada keadaan. 3 bloglist teratas akan ditentukan oleh Top Referral means makin banyak promote, makin tinggi referral dari korang, dan 2 lagi ditentukan oleh random picker. 3 bloglist teratas itu juga akan menerima sepasang contact lens setiap seorang" kata Cik Putri

Segmen tamat : 16 September 2012 / 11.59p.m

Segmen: Be My Follower by Didiey


KLIK Banner untuk JOIN sekali yer..



Segmen Tamat : 23 Oktober 2012

Follower Sekarang :  



Target Follower : 300 

Jom bersegmen sama-sama.. ngee..^__^

 

10 September 2012

New Zealand Versus Kundasang

Jum jamu mata dengan gamba-gamba kat bawah dulu. Nanti saya cerita,sabar yer sayang..:)
kita tengah tahan geli. huhu

ikan sini montel-montel suma

Kaki gunung Kinabalu

Cuci mata lagi..:)

berkabus masa ne..

Lembusss

banyak kan?? tempat pun cantik!

Dah tengok puas-puas?. Agak-agak kat mana?.. Oversea? New Zealand? BUKAN. Tu gamba semua dalam Malaysia lebih spesifik lagi di Sabah. Lau nak spesifik lagi di Kundasang..^__^

Cantik kan?.. Bagi yang belum pernah datang Sabah, jum pakat ramai-ramai ke Sabah. Banyak tempat menarik tau. Walaupun saya dari Sarawak, tapi saya akui Sabah memang banyak tempat yang menarik dan cantik..:)

Nak ke Kundasang xjauh, cuma lebih kurang 2jam gtu ja dari KK. Lau xda kenderaan sendiri, kereta sewa ada disediakan. 

Psstt..pasni saya nak jalan-jalan p pulau lak.. banyak ikan2 cantik,batu karang yang menawan n ikan duyung yang sedang tunggu saya.. hehe.. ^__^

Segmen Bloglist September by Priya


Jum join segmen bersama purple girl (blog dia purple2 gitu-->cute sangat tau)

KLIK BANNER DAN JOIN..^__^






Segmen Expired : 19 September 2012

Selamat Bersegmen. ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua Yang Di Atas Adalah Hasil Perah Otak Pelangi Senja