18 September 2012

Kaktus #1 : Da berbunga pun!! Saya Happy!! ^__^

ehemm ehemm.. ^__^

X sabar rasanya nak kongsi berita baik.. :). Hobi ne datang masa mula-mula ke Sabah. Masa tu kawan sama kerja bawa p jenjalan ke kedai kaktus!..Hari-hari p kedai bunga (xjauh pun dari ofis) then mula la beli satu persatu bunga kaktus d kedai tu (siap pakej baja/pasu lagi..hehe). Lama-lama, jadi hobi pula..^__^

Sebelum ne,saya cuma pernah tengok kaktus gurun je (dalam buku/tv). Bentuk tu je yang selalu saya bayangkan kalau orang tanya pasal kaktus.Tapi bila dah p kedai kaktus tu, macam2 jenis kaktus yang ada. Then mula la jatuh cinta dengan kaktus ne.

Kaktus yang saya beli beberapa bulan yang lalu, berbunga juga. Walaupun pada mulanya saya beli xmengharap sangat kaktus ne berbunga sebab kudup bunganya kecik sangat (takut xpandai jaga)..

Tadaaa
satu lagi kudup belum kembang sepenuhnya..:)

baru pindah pasu baru..

pssssstt : Nampak x #1 pada title??.. haa mean post tentang kaktus bukan setakat entry ne je..Pasni kaktus #2 , #3 dan seterusnya akan menyusul.. :)

9 comments:

Aida Omar said...

bunga kaktus paling lawa sebabnya dia jarang keluar.. sekali keluar tersangat la lawa.. hehe. :)

Zharif Azis said...

wahhh bagosnya jaga kaktus sampai berbunga =) cantik sangat ^__^

Michelle Hopell said...

cantek ..

Hanif Idrus said...

Tahniah...peminat kaktus rupanya!

Sue PeLik said...

canteknyaaaa!!!! huhuhuhu suka kaktus sebab berduri! :)

Pelangi Senja said...

yupp. betul tu.:)

Pelangi Senja said...

hehe.. baru belajar nak jaga kaktus..:)

Pelangi Senja said...

Makasih..:).. hobi baru..^__^

Pelangi Senja said...

aikk??.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua Yang Di Atas Adalah Hasil Perah Otak Pelangi Senja