19 October 2012

Segmen: Follow Sampai Meletup

Kelik Banner untuk JOIN


BUKTI FOLLOW BLOG CIK NISA

BUKTI FOLLOW BLOG CIK HAJAR
Syarat ke-4 dijawab dengan gambar d bawah ne. ^__^

Bilangan Follower Sekarang
Target Follower
Hadiah Pilihan


Rakan Tag :
Cik Misi

Misi Selesai!.. ^__^


Si Anak Sudah Membuka Mata..

Anak comel saya yang baru nak masuk dua minggu dah pun beransur-ansur membuka mata n melihat dunia..

Cuteeee sangattt!..
Saya bagi nama dia Grey, sebab bulu nya ada warna kelabu.. 
Setiap masa saya intai kotak n angkat Grey letak kat sebelah.. :D
aduhai Grey.. macam anak patung je lau tengah tido.. sweet sangat.. k2.. jom tengok kecomelan Grey..^__^





Segmen Senyum Nampak Gigi by Ilia Zamri

Disebabkan teruja nak tunjuk gigi buruk , maka nak join jugala segmen adik Ilia Zamri ne.. hehe..
Nak tunjuk gigi jap :




haha.. okeyh, jangan risau gigi buruk tu xda virus melainkan virus senyuman ja.. Lau berjangkit pun x merbahayakan kesihatan FOR SURE!!.. :D.. 

Kelik Banner untuk JOIN..:)


Due : 12/11/2012

Resepi #1 : Ayam Stim Labu + Pucuk Ubi ala Pansuh

Salam petang... :D..
Tengari tadi teringin sangat nak makan ayam pansuh p tempat saya sekarang xda buluh... So, tanpa membuang masa, otak ne ligat brainstorm resepi untuk ganti ayam pansuh guna buluh.. 
Akhirnya **ting** dapat idea !.. kita stim saja itu ayam.. hehe.. 

Takut gak lau tak jadi, p nak try juga la.. Tekak ne mengidam sangat masakan kampung.. :)


Tanpa membuang masa terus keluarkan bahan-bahan yang patut :
Bahan yang diketuk :
serai - 1 batang
bawang putih - 3 ulas

Bahan ditumbuk :
bawang merah - 1 ulas
halia - 3 cm (ikut sesuka hati anda, anda, & anda) ^__^
Ayam - bahagian yang bertulang (jangan buang kulit untuk dijadikan minyak semula jadi..kihkihkih)
Labu kuning - dipotong segiempat (ikut sesuka hati anda, anda, & anda ) ^__^
Pucuk Ubi - guna daunnya sahaja (di ramas p jangan terlampau halus )
Garam + Perasa (ikut sesuka hati anda, anda, & anda) ^__^
Sos Tiram

baru ja masuk pucuk ubi
 Satukan semua bahan-bahan tadi kecuali pucuk ubi. Kemudia stimkan, Xkisah nak guna periuk/kuali ^__^..(guna kuali sebab periuk kukus xda..huhu)

hampir masak!.. :D
Bila ayam hampir masak, masukkan pucuk ubi dan gaulkan. Kemudian tunggu sampai beberapa minit sampai ayam & pucuk ubi masak. Siap!.. Mudahkan.. :).. Kalau nak pedas, boleh tambah cili padi / lada hitam.. 
p/s : masa stim biarkan ayam sentiasa ditutup tau.. :)..
Licin juga akhirnya. Kemalasan nak alih lam mangkuk, dear da sampai umah balik makan tengari. P, habis la juga..syukur.. Selamat mencuba :D


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua Yang Di Atas Adalah Hasil Perah Otak Pelangi Senja