seringgit dua ikat

01 September 2012

NEIL AMSTRONG IN MEMORY : Penghormatan Terakhir

NEIL AMSTRONG : FIRST MAN ON MOON



Astronaut US, Neil Armstrong dia meninggal Sabtu pekan lalu pada usia 82 tahun,dimakamkan di Cincinnati, Ohio, melalui upacara pribadi. Upacara itu hanya dihadiri para undangan dari keluarga dan sahabat. Cara ini mencerminkan peribadi Armstrong.  

Pengibaran bendera setengah tiang dilakukan di US, Jumaat (31/8), telah diumumkan oleh Presiden Barrack Obama menjelang pengkebumian Armstrong. Sebelumnya, Presiden Obama menggambarkan Armstrong sebagai "pahlawan bukan hanya pada masanya, tetapi sepanjang masa". Sebuah upacara peringatan umum / penghormatan terakhir bagi astronaut itu akan diadakan pada 12 September, di Washington.


Kematian mendiang adalah kerana disebabkan oleh komplikasi jantung yang dialami oleh seorang IKON dunia yang berusia 82 tahun ini.Beliau terkenal selepas menjadi orang pertama yang jejakkan kaki di permukaan bulan.

Walaupun beliau sudah tiada namun nama beliau tetap abadi dalam catatan sejarah sepanjang zaman. Sumbangan beliau dalam teori angkasa lepas dan graviti menjadi rujukan buat generasi muda akan datang.

Selamat membaca..^__^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua Yang Di Atas Adalah Hasil Perah Otak Pelangi Senja