seringgit dua ikat

30 August 2012

MERDEKA MOOD!!

Malam ni Ambang Merdeka ^__^.. Korang ada persiapan / perancangan nak buat apa x??.. 

Kalau saya, saya xda. P xlah langsung x buat apa sebab esok pagi saya akan pastikan saya akan bangun awal untuk tengok perbarisan d TV (sebab semua channel konpom siar program kmerdekaan) ..

Saya suka, sbb saya addict tgk perbarisan.. dun noe y, p setiap kali perbarisan hati saya bersemangat sangat2!!.. 

K, ENTRY saya kali ni ttg Bendera Malaysia kita. Dulu sebelu merdeka, bendera Malaysia belum ada design lagi. Pastu sebuah jawatankuasa kerajaan buat pertandingan design bendera Malaysia. 

Ramai yang xtau 3 design pertama yang telah dipilih untuk bendera Malaysia kan. Meh check kat sini. Seramai 372 karyawan yang join.  :

DESIGN 1

DESIGN 2

DESIGN 3





DESIGN 3 dipilih sebagai pemenang. Namanya Mohamed Hamzah yang berasal dari Johor. Jom ushar profile dia--->

Mohamed Hamzah

surat yang dikirim bersama pnyertaan

Antara artikel yang saya dapat KLIK SINI  untuk DETAIL

JALUR GEMILANG KINI

Bendera Malaysia sekarang diubahsuai dengan kemasukan Sarawak & Sabah + terbentuknya Wilayah Persekutuan..

haa.. da tau sejarah Bendera kita kan.. ^__^,, Untuk info yang lebih lanjut KLIK SINI





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua Yang Di Atas Adalah Hasil Perah Otak Pelangi Senja